НАТИЖАГА ЙЎНАЛТИРИЛГАН БЮДЖЕТЛАШТИРИШ ТИЗИМИНИНГ АҲАМИЯТИ

Mualliflar

DOI:

https://doi.org/10.60078/2992-877X-2024-vol2-iss3-pp399-413

Annotasiya

Мақолада натижага йўналтирилган бюджетлаштириш масалалари тадқиқ этилган. Мураккаб чизиқли бўлмаган тизимда натижага йўналтирилган бюджетлаштириш молиявий аниқ мақсадни шакллантиришни талаб қилади. Улар билан ҳам бюджет даромадлари ва харажатларига айлантириш мумкин бўлган ҳатто молиявий бўлмаган омилларни, меъёрлар, баҳоларни аниқлаш учун ҳар қандай элементар кўрсаткичларни ҳам шакллантиришни талаб этади. Бюджетни шакллантириш ва ижро этишнинг мақсади давлат бюджети сиёсатининг стратегик йўналишлари, мақсадлари ва вазифаларига мувофиқ аниқ натижаларга эришишдир.
Муаллиф бюджет бошқарувини “мақсадли гирдоб” усули билан бирлаштириш моделини таклиф қилади, бу эса бюджет харажатларини молиявий-иқтисодий маконда фойдаланиш самарадорлиги билан мақсадга йўналтиришни таъминлайди. Самарадорликни бошқариш, уларга эришиш учун ишларни ва ушбу ишни бажариш жараёнида сарфланиши керак бўлган ресурсларни талаб қилади. Ушбу учта компонентни бошқаришни бирлаштирган парадигма натижага йўналтирилган бюджетлаштиришдир. Натижага йўналтирилган бюджетнинг ўзига хос хусусияти мослашувчанликдир. Бу мосланувчанлик дастур маъмури йиллик молиявий режани бошқарув фаолиятини тизимли мониторинг қилиш натижалари, қарорлар қабул қилиш ва давлат бошқарувини янада такомиллаштириш чоралари асосида тузатиш киритиши мумкин. Шунингдек, энг яхши натижаларга эришган субъектларни рағбатлантириш имкони бўлади.

Kalit so‘zlar:

бюджетлаштириш натижа “мақсадли гирдоб” усули янгилаш самарадорлик бошқариш амалга ошириш мониторинг

Bibliografik manbalar

Dall Forsythe (2001) Quicker, better, cheaper?: managing performance in American government / edited by Dall Forsythe. Rockefeller Institute Press, p.45.

Osborne, David, Gaebler, Ted (1993) Reinventing Government: How the Entrepreneurial Spirit is Transforming the Public Sector (Plume) on Amazon.com.

Pollitt C., Bouckaert D. (2004) Public management reform. A comparative analysis. Oxford University Press, p. 90

Баймуратов У. (2005) Деньги и финансы: нелинейная система: научно-популярное издание. Том 1. – Алматы: Экономика, – 320 с. Брюйн Ханс, де. (2005) Управление по результатам в государственном секторе. M.:Институт комплексных стратегических исследований,. 192 с. Бюджетнома (2023) Бюджетнома 2022-2024. Т.: Иқтисодиёт ва молия вазирлиги, - 23 б.

Кларк Д.Я., Суэйн Г. (2006) Внедрение принципов управления по результатам в секторе государственного управления: граница между реальным и сюрреальным (Предложения по проведению административной реформы в Канаде) // Экономическая политика. № 3. Мэннинг Н., Парисон Н. (2003) Реформа государственного управления: Международный опыт: - М.: весь мир, - 495 с.

Yuklashlar

Nashr qilingan

Qanday qilib iqtibos keltirish kerak

Примова, Н. (2024). НАТИЖАГА ЙЎНАЛТИРИЛГАН БЮДЖЕТЛАШТИРИШ ТИЗИМИНИНГ АҲАМИЯТИ. Iqtisodiy Taraqqiyot Va Tahlil, 2(3), 399–413. https://doi.org/10.60078/2992-877X-2024-vol2-iss3-pp399-413