ХИЗМАТЛАР СОҲАСИДАГИ БИЗНЕС РАҚОБАТ МУҲИТИНИ ШАКЛЛАНТИРИШДА- БЕНЧМАРКИНГНИНГ РОЛИ

Mualliflar

  • Азизхон Тилляходжаев

DOI:

https://doi.org/10.60078/2992-877X-2024-vol2-iss1-pp507-513

Annotasiya

Мақола хизматлар соҳаларида рақобат муҳитини шакллантириш, келгусида хизматларга бўлган талабни янада чуқурроқ ўрганиш, ташкилотларда инновацион фаолиятни ва хизмат кўрсатиш бозорини самарали бошқариш тизимини ривожлантиришда-бенчмаркингнинг тутган ўрни ва ролига бағишланган. Бенчмаркинг - бу ташкилот маркетинг сиёсатида “энг яхши” хизмат ва товарларни ўрганиш, маркетинг жараёни, тўғридан тўғри рақобатчиларнинг ютуқ ва камчиликларини ҳисобга олган ҳолда ўзининг шахсий иш услубини ишлаб чиқишдир. Бу тадбирларни ташкиллаштиришни, бошқаришни ўз ичига олиб, зарурий молиявий ресурсларни, ахборот таъминотини излаш, асосий ва қўшимча хизматлар турларини тақдим этиш, хизмат кўрсатувчи персонал билан ўзаро фаолиятини мувофиқлаштиришга эришиш, хизматлар оқимини ташкиллаштириш ва уларнинг хавфсизлигини таъминлаш каби вазифаларни амалга оширишга хизмат қилади.

Kalit so‘zlar:

маркетинг бенчмаркинг менежмент ивент-менежмент (event-management) маркетинг тадқиқотлари

Bibliografik manbalar

Boyjigitov Sanjarbek Komiljon O’G’Li (2023) Benchmarking tushunchasi va mazmuni, mohiyati // JMBM. №2. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/benchmarking-tushunchasi-va-mazmuni-mohiyati

Gray B.J. (2006) Benchmarking services branding practices //Journal of marketing management. – Т. 22. – №. 7-8. – С. 717-758.

Ray K., Sharma M. (2022) Benchmarking global IT majors' brand strength towards global branding of Asian IT organisations //International Journal of Business and Globalisation. – Т. 31. – №. 2. – С. 170-197.

Андрианов Алексей Юрьевич (2014) Бенчмаркинг как инструмент эффективности в сфере услуг // Вестник ГУУ. №21. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/benchmarking-kak-instrument-effektivnosti-v-sfere-uslug

Батурина О.А. (2017) Формирование организационного механизма развития стратегических партнерств. Сборник материалов международной научно-практической конференции. Чебоксары.

Виханский О.С. (2016) Менеджмент: Учебник/ О.С.Виханский, А.И.Наумов. – 6-е изд.,перераб. И доп. – М.: Магистр, НИЦ Инфра - М,.

Воеводина Н. (2020) “Бенчмаркинг – инструмент развития конкурентных преимуществ” –М.: 13 с.

Дж. Бич. (2015) Маркетинг спорта, Москва: Альпина Паблишер, 706 с..

Малыгин А.В. (2012) Введение в спортивный маркетинг, Вестник Российского международного олимпийского университета, № 1 (2), С. 32–46. (3). 2012.

Тилляходжаев А.А., Юсупов М., Акбаров Н.Ғ. (2019) Маркетинг. Ўқув қўлланма. – Т.: IQTISODIYOT. Филипп Котлер (2007) Основы маркетинга Краткий курс Пер с англ –М.: Издательский дом "Вильяме", — 656 с ил — Парал тит англ.

Шарипов К., Таджиев С. (2022) Автосаноат корхоналари инновацион бенчмаркинг тизими самарадорлигини баҳолаш: https://doi. org/10.55439/ECED/vol23_iss3/a1 //Economics and education. – Т. 23. – №. 3. – С. 10-15.

Yuklashlar

Nashr qilingan

Qanday qilib iqtibos keltirish kerak

Тилляходжаев, А. (2024). ХИЗМАТЛАР СОҲАСИДАГИ БИЗНЕС РАҚОБАТ МУҲИТИНИ ШАКЛЛАНТИРИШДА- БЕНЧМАРКИНГНИНГ РОЛИ. Iqtisodiy Taraqqiyot Va Tahlil, 2(1), 507–513. https://doi.org/10.60078/2992-877X-2024-vol2-iss1-pp507-513